Ekonomi

Coca-Cola İçecek 2023 2. Çeyrek Finansal Sonuçlarını Açıkladı

Coca-Cola İçecek (CCI), 2023 yılının ikinci çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ikinci çeyreğinde CCİ’nin net satış geliri yüzde 58 artışla 23 milyar TL oldu. Kur etkisinden arındırılmış net satış geliri %43 arttı.

CCİ’nin yüzde 80’ini satın aldığı Anadolu Etap İçecek’in Mayıs ve Haziran 2023 faaliyet sonuçları da dahil olmak üzere ikinci çeyrek finansal sonuçları açıklandı. CCİ’nin ikinci çeyrekte raporlanan faaliyet karı (EBIT), zamanında yapılan fiyat ayarlamaları, iyileştirilmiş kaliteli paket karması ve ihtiyatlı operasyonel tüketim yönetimi sayesinde yüzde 90,5 artarak 4,7 milyar TL’ye ulaştı. FAVÖK Marjı geçen yılın aynı dönemine göre 3,4 puan artarak yüzde 20’ye ulaşarak CCİ tarihindeki en yüksek ikinci operasyonel kar marjını elde etti.

“İkinci çeyrek performansımız, iş modelimizin esnekliğinin ve dayanıklılığının kanıtıdır”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Coca-Cola İçecek İcra Kurulu Başkanı (CEO) Burak Başarır, 2023 yılının ikinci çeyreğinde gösterdikleri finansal performansın, inanılmaz zorlukların yaşandığı bir faaliyet ortamında iş modellerinin esnekliğinin ve dayanıklılığının kanıtı olduğunu belirtti. ana faaliyetlerinde belirleyicidir.

2023 yılının geri kalanında da hızla değişen dış faktörleri ve gelişen tüketici tercihlerini yakından takip ederek ihtiyaçları karşılamaya, farklılaşan marka portföylerine ve inovasyon odalarını sürdürmeye devam edeceklerini belirten Başarır, “Yönetici yeteneğimiz ve dinamik pazarlamamızın devamı ile girişimlerle, ikinci çeyrekte yaşanan zorluklara rağmen 2023 projeksiyonumuzu değiştirmiyoruz.

Hacim büyümesinin tahminlerimizin alt sınırına yakın olabileceğini, ciro büyümesinin ve FAVÖK marjının ise yıl başındaki tahminimiz ile uyumlu kalacağını düşünüyoruz.”

Başarır, ikinci çeyrekte faaliyet ortamında çeşitli zorluklarla karşılaştıklarını, bunların bir kısmının iş planlarında öngörüldüğünü, bir kısmının ise beklenenden daha büyük bir etkiye sahip olduğunu belirtti. Pakistan’daki makroekonomik zorlukların hanehalkları üzerinde değerli bir etkisi oldu ve tüketim alışkanlıklarında değişikliklere yol açtı. Ayrıca, ÖTV’deki beklenmedik artış, planlanandan daha yüksek bir fiyat artışını gerektirmiş ve bu da satış hacmini olumsuz etkilemiştir. Orta Asya’da kaydedilen hacim düşüşü, Orta Asya’da kaydedilen çift haneli hacim büyümesi ile kısmen dengelendi.” değerlendirmesini yaptı.

“Fitch Ratings tarafından notumuzu BBB’ye yükseltmemiz, finansal ve operasyonel gücümüzün bir göstergesidir”

Fitch Ratings’in şirketin güçlü finansal ve operasyonel performansının kanıtı olarak Uzun Vadeli Temerrüt Notunu bir kademe artırarak BBB’ye yükselttiğini belirten Başarr, “Bu not, ana pazarlarımızda süregelen hava koşullarına rağmen sağlam finansal ve operasyonel performansımızın bir kanıtıdır. ve güçlü makroekonomik ortam.Dijital olarak etkinleştirilen çok kanallı stratejimizin, güçlü performans yeteneklerimizin ve yenilikçi çalışma portföyümüzün önümüzdeki yıllarda büyümemizi hızlandırmaya devam edeceğinden eminim.” açıklama yaptı.

Başarır, CCİ’nin çevik iş modeli, güçlü insan kaynağı ve yetenek havuzu, yaratılan sağlam nakit akışı ve güçlü bilançosu sayesinde bilgi birikimini ve ayak izini yeni coğrafyalara taşımak için iyi bir konumda olduğuna işaret ederek, güçlü bir bilançoya sahip olduklarını belirtti. Coca-Cola Bangladeş İçecekleri ile ön görüşme. .

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu