Haber

DASK – Kahramanmaraş Deprem Raporu Yayımlandı

“DEPREM HAZIRLIK PLANI” KAPSAMINDA SALGIN ÖNCESİNDE ATILMIŞ ADIMLAR

Türk Reasürans olarak DASK Teknik Operatörlüğünü devraldığımız 8 Ağustos 2020 tarihinden bu yana DASK’a fayda ve değer yaratacak birçok çalışmaya imza attık ve devam ediyoruz. Bu bağlamda beyin sarsıntısı sonrası hazırlık planlarımızı her zaman işimizin merkezine koyuyoruz. Bu anlamda DASK için son dönemde çok değerli adımlar attık:

  • 22 Kasım 2022 tarihinde Ankara’da DASK Harikulade Yönetim Merkezimizin açılışını yaptık.
  • Deprem anında faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için DASK’ın teknolojik altyapısını yeniledik.
  • Bildirim sistemlerinin günün koşullarına cevap verebilecek hıza ulaşmasını sağladık.
  • Ana Bilgi Merkezini deprem riskinin daha az olduğu Ankara bölgesine taşıdık.
  • Coğrafyamızda meydana gelebilecek olası büyük bir depremi dikkate alarak ödeme kapasitemizi 117 milyar TL’ye çıkardık.
  • 25 Kasım 2022’nin prestijiyle sigortalılarımıza daha güçlü bir finansal teminat sunabilmek için azami teminat bedelimizi 320 bin TL’den 640 bin TL’ye çıkardık.

 

DEPREM SONRASI YAPILAN ÖNCELİKLİ ÇALIŞMALAR

Bugüne kadar attığımız bu adımlar sayesinde tüm birimlerimiz ve mali gücümüzle üzerimize düşeni yapmak adına deprem sonrası çalışmalarımıza hızla başlamış bulunmaktayız.

  • Depremin hemen ardından Ankara Olağanüstü Yönetim Merkezimiz ve İstanbul gruplarımızdaki ekiplerimizin katılımıyla tam ekip çalışmalarımıza başladık ve çalışmalarımıza devam ediyoruz.

 

  • Yenilenen teknolojik altyapımız beklediğimiz performans ile sorunsuz ve kusursuz hizmet vermemizi sağlamaktadır. Alo DASK 125 hasar bildirimlerini e-devletimiz ve internet sitemiz üzerinden kesintisiz olarak almamızı sağlamaktadır.

 

  • Ayrıca diğer kamu kurumlarının yaptığı tespitler doğrultusunda sigortalımızın ihbarını dahi beklemeden hasar işlemlerini başlatıp ödemelerini hızlı bir şekilde gerçekleştirdik ve şimdi depremin üzerinden 24 saat geçmeden ilk hasar ödememizi gerçekleştirdik.

 

  • Ankara Olağanüstü Yönetim Merkezimizde bulunan DASK TIR’ı ve hasar ekiplerimizden oluşan bir küme bölgeye sevk edildi. 10 gün Kahramanmaraş’ta kalan DASK TIR’ı, 17 Şubat 2023’te Kahramanmaraş’ın Elbistan ilçesindeki yerini aldı.
  •  
  • 30 Ekim 2020 İzmir Depreminde hayata geçirdiğimiz formda tüm bölgeye hizmet vermek amacıyla Konteyner Dask İrtibat Büroları kurulmuştur. Halen Malatya, İskenderun, Osmaniye, Şanlıurfa, Adıyaman, Hatay, Gaziantep, Elazığ illerinde faaliyetlerine başlamıştır.

DEPREM ÇALIŞMALARI SÜRECİNDE ALINAN İLAVE İŞLEMLER

1. DASK’ta Bir İlk Olarak Avans

  • 27 Şubat 2023 prestijiyle sitemizde yerini almıştır.
  • Bu kapsamda, yıkılmış, acilen yıkılacak ve ağır hasarlı binalar için sigorta bedelinin %20’si, orta hasarlı binalar için sigorta bedelinin %10’u sigortalılarımıza peşin ödenmektedir.
  • 27 Mart 2023 prestiji ile toplamda 15.010 adet avans talebi alınmıştır.

2. Hafif Hasarlı Evraklar İçin Alternatif Ödeme Yöntemi

• 27 Mart 2023 itibari ile hafif hasarlı evrak sayısı yaklaşık 330 bin adettir.

• Bu nedenle Zorunlu Beyin Sarsıntısı Sigortası Genel Şartlarının alternatif hasar tespit süreçlerinin geliştirilmesine imkan vermesi dikkate alınarak yeni bir uygulama başlatılmıştır.

• Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından hafif hasarlı olarak belirlenen konutlar için sigorta bedelinin %15’i doğrudan vatandaşlarımıza ödenmektedir.

• Hasar belgelerini internet sitemiz ve e-Devlet üzerinden tarafımıza ulaştıran sigortalılarımıza tazminat ödemeleri 72 saat içerisinde yapılır.

3. Mortgage Hasar Ödemelerinde Bankalarla İşbirliği

  • DASK, Türkiye Bankalar Birliği ile iş birliği içinde, bankaların taahhütlerini dikkate alarak tazminat ödemelerinin yapılması ve 2011 yılında meydana gelen depremlerden etkilenen vatandaşlarımızın mağduriyetlerinin giderilebilmesi için kişisel muvafakat yerine toplu bir süreç sağlamıştır. en hızlı ve en aktif şekilde. hızlı bir şekilde sigortalılarımızın hesaplarına gönderilir.

 

4. İsteğe Bağlı Konut Sigortasında Hızlı Ödeme için İşbirliği

  • Dask tarafından yapılan hasar ödemeleri Sigorta Bilgi Merkezi (SBM) tarafından adres İHA bilgisi bazında isteğe bağlı konut sigortası ile eşleştirildi ve ilgili firma takdirine uyan kayıtlar otomatik olarak firmalarla paylaşıldı. Buna göre, sigorta şirketlerinin ihtiyari poliçe hasar süreçlerinde hızlı aksiyon alabilmesi sağlanmıştır.

 

5. Tahsil Edilmeyen Tazminat Ödemelerinin Sigortalımıza Hemen Bildirilmesi

  • Kurum olarak sigortalılarımızın tazminatlarını bir an önce almaları için var gücümüzle çalışıyoruz. Bu noktada tarafımızca yapılan tazminat ödemelerinin yaklaşık yüzde 50’sinin sigortalılarımız tarafından tahsil edilmediği görülmektedir.
  • Sigortalılarımız dask.gov.tr ​​adresinden hasar belgelerini inceleyebilir ve tazminat ödemelerinin durumu hakkında bilgi alabilirler.
  • Kurum olarak sigortalılarımızın mağduriyet yaşamaması adına bahis konusunda ek bir tedbir olarak aşağıdaki faaliyetleri yürütmekteyiz;
  • o Bankadan henüz ödemesini almamış sigortalılarımıza ait bilgiler bölgedeki acentelerimize iletilecektir.
  • o Çağrı merkezimiz sigortalılarımızı arayarak bilgilendirir.
  • o 27 Mart prestiji ile sigortalılarımızın e-Devlet sistemlerine tazminat ödemelerinin yapıldığına dair bir mesaj ve ödemelerini bankadan alabilecekleri bir “kod” olarak gönderilecektir. Sigortalılarımıza ayrıca GSM operatörleri üzerinden e-Devlet üzerinden kodlara erişebilecekleri SMS ile bildirilecektir.
  • Tüm vatandaşlarımızın poliçelerinde yer alan iletişim bilgilerini kontrol etmelerinin büyük önem taşıdığını hatırlatmak isteriz.
  •  

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

haberuzunkopru.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu